Retail Audit

  • weryfikacja dostępności produktów
  • monitoring cenowy
  • pomiar stopnia realizacji standardów merchandisingowych
  • weryfikacja utrzymania planogramów
  • badanie udziałów półkowych
  • weryfikacja obecności materiałów promocyjnych, dodatkowych ekspozycji
  • monitoring działań konkurencji
  • wykonanie dokumentacji zdjęciowej

Korzyści dla Klienta:

  • bieżąca informacja na temat sytuacji w kluczowych placówkach
  • stała kontrola pracy Przedstawicieli Handlowych
  • brak strat w sprzedaży produktów
  • wiedza na temat działań podejmowanych przez konkurencję

Retail Audit - więcej informacji

Według badań, ponad 80% decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży. Ostra konkurencja wymusza na producentach stosowanie różnorakich zabiegów marketingowych, mających na celu zwiększenie atrakcyjności produktu, począwszy od odpowiednio zaprojektowanego opakowania, a skończywszy na szeregu działań promocyjnych, mających na celu skłonienie klienta do zakupu.

Często decydującym czynnikiem jest właściwa, a zarazem oryginalna ekspozycja towaru na półce. To od niej bowiem zależy, czy nabywca szybko i sprawnie znajdzie interesujący go produkt i wyrazi zainteresowanie jego kupnem. Pomimo coraz większej świadomości producentów, jak duży wpływ na sprzedaż ma jakość ekspozycji, niewielu decyduje się na monitorowanie półki w punkcie sprzedaży.

Dzięki badaniom typu Retail Audit, prowadzonym przez doświadczonych audytorów Exploreo, mają Państwo możliwość uzyskania wiedzy na temat:

  • obecności oraz umiejscowienia Państwa produktów na półce, w odniesieniu do produktów konkurencyjnych,
  • szerokości ekspozycji (zajmowanego miejsca na półce), w porównaniu do produktów konkurencyjnych,
  • stopnia implementacji standardów merchandisingowych przez osoby odpowiedzialne za odpowiednią ekspozycję (merchandiserów, przedstawicieli handlowych),
  • cen produktów, w odniesieniu do cen produktów konkurencyjnych.

Jako firma będąca liderem na rynku usług merchandisingowych, mamy możliwość szybkiego i precyzyjnego dotarcia do miejsca sprzedaży. Nasi pracownicy mają doświadczenie w pracy zarówno z nowoczesnym jak i tradycyjnym rynkiem, są mobilni i potrafią dotrzeć do najdalszych zakątków kraju. Mają dobre relacje i kontakty z kierownikami sklepów, znają kluczowe zasady marketingu mix, potrafią rozmawiać z Klientami, w związku z tym są w stanie sprawnie i efektywnie realizować wszelkiego typu zadania badawcze.

  • Określenie przedmiotu badania,
  • Konstrukcja kwestionariusza,
  • Szkolenie audytorów,
  • Realizacja badania (ankieta),
  • Analiza i interpretacja danych (MS Excel),
  • Opracowanie zbiorczego raportu.

Wysoka jakość badań Retail Audit oferowanych przez Exploreo, a także uzyskane dzięki nim rzetelne i obiektywne dane, wspomagają procesy decyzyjne w działach marketingowych wielu współpracujących z nami firm oraz stanowią istotny czynnik budowania ich przewagi konkurencyjnej na rynku. Konsekwentnie i regularnie realizowane badanie półki w zewnętrznych kanałach sprzedaży, zwłaszcza przed planowanym zwiększeniem działań promocyjnych i sprzedażowych, zapewni Państwu nie tylko możliwość zweryfikowania pracy merchandiserów oraz przedstawicieli handlowych, ale także optymalne wykorzystanie budżetu na działania marketingowe.